Reacties deelgebied 2: Binckhorstlaan-Maanweg Den Haag
Volg-nummer | Locatie | Welke aandachtspunten wilt u ons meegeven voor de locatie? | Heeft u suggesties voor de locatie? |
1 | Westenburgstraat | Westenburgstraat; afsluiten richting Maanweg met rotonde auto's teruggeleiden richting Mariannelaan | x |
2 | Maanweg (kopstation maanweg, eindetram voor bocht naar Opa's veldje) | Behoud het green HW, Opa's veldje + scouting. Maak een museaae pad tussen kopstation voorburg-maanwegen. Station Voorburg. | Laat de tram stoppen thv einde maanweg en niet de bocht maken langs talud. Maak van de ruimte tussen eindhalte HOV en station Voorburg. Een museaal groen pad voor fiets & voetgangers |
3 | Binckhorst | Zorg dat er meer verkeer door de boogy woogy tunnel gaat | Supernovaweg & maanweg kunnen met het nieuwe politie bureau & tram niet meer verkeer aan |
4 | Maanweg + Pr. Mariannelaan | Verkeer v. Prins Clausplein bij afrit A12 Voorburg afleiden van Maanweg + Mariannelaan en naar de R'damse Baan leiden -> victory (boogy woogy?) | x |
5 | Hoekenburglaan | Tramlijn verhindert toegankelijkheid van auto voor de hoekenburglaan en omliggende straten + zorgen voor een evenredig gebruik van de wegen en parkeermogelijkheden | x |
7 | Binckeiland | per auto van - en naar Binckeiland vanaf de Maanweg is nu al heel moeilijk | Maak de omgeving autoluw. Alleen bestemmingsverkeer toelaten |
32 | Voetgangersbrug Maanweg | Wijk is heel inbraakgevoeling. Ze wil geen doorgang vanuit de wijk (gebied tussen maanweg en Marianne laan) om inbraken te voorkomen. | x |
44 | BP Tankstation/Wasstraat | Ik vind goed… | Zolang het goed bereikbaar blijft vind ik het goed |
57 | Kruispunt Maanweg en Binckhorstlaan | Openbare_weg | Overbelasting verkeer op kruispunt maandag binckhorstlaan |
66 | Maanweg, ter hoogte van kruising Melkwegstraat | Nieuwe_tramlijn, | Ik ben bewoner in Voorburg West. Ik heb suggesties over het natuurnehoud van de Broeksloot en omgeving van de trambaan. Het deel tussen Overburgkade en de Maanweg. Het gaat om de bescherming van de ruimte van de natuur. Die wordt bepaald door de ligging van de - na afbraak bestaande gevels - te bepalen rooilijn van de nieuwe bebouwing aan de Maanweg. |
67 | Trekvliet, ter hoogte van Junostraat | Fietspad,Voetpad, | Is het niet beter dat er een nieuwe brug word gebouwd voor de trekvliet. Aangezien er nieuwe banen en woningen daar komen is de bereikbaardheid makkelijker. Dit zorg ook voor meer een leefbaarheid binnen de nieuwe woonwijk binckhorst. De brug bedoeld voor fietsers, voetgangers. De wijk zelf is erg afgesloten aangezien het voorheen industrieterrein was. |
68 | Kruising Maanweg /Regulusweg/ Westenburgstraat | Nieuwe_tramlijn, | In een eerdere fase is er gesproken dat het inpassen van het tram tracé bij de A12 alleen mogelijk is als er 1 rijbaan van de oprit naar de A12 zou komen te vervallen. Vanuit een verkeerstechnisch oogpunt is niet niet haalbaar. Het kruispunt maanweg/westenburgstraat staat elke dag al volledig vol wat alleen nog maar zal toenemen indien dit krijspunt elke 7 minuten met een tram te maken krijgt. Als er dan ook nog een rijstrook van de oprit afgaat kan je zeker zijn dat geheel Voorburg West en de Binckhort volledig vastlopen. |
72 | Binckhorstlaan | Nieuwe_tramlijn,Groenvoorziening | Als werknemer van BAM Infra ben ik tweeledig betrokken bij deze ontwikkeling. Wij zitten aan de Zonweg en onze core business is het bouwen en onderhouden van tramsporen. Omdat een groot deel van de tramlijn volledig nieuwbouw is zou ik heel graag zien dat de kans wordt gegrepen in het ontwerp maximaal rekening te houden met klimaatadaptatie en biodiversiteit. We merken dat bij aanbestedingen tbv renovatie en/of nieuwbouw van tramsporen in Den Haag geen aandacht is voor deze belangrijke thema's. In Amsterdam |
82 | Voetgangersbrug Maanweg | Openbare_weg,Fietspad,Voetpad,Groenvoorziening | Geen brug plaatsen! |
87 | Voetgangersbrug Maanweg | Openbare_weg | Geen brug over de broeksloot, Dit zal leiden tot grotere parkeeroverlast in Voorburg West en daarnaast onveilige situatie door toename verkeer door de Heeswijkstraat. De Heeswijkstraat is niet geschikt voor de afwikkeling van veel fietsverkeer vanwege de ligging / ingang van de school. |
90 | Kruising Maanweg /Regulusweg/ Westenburgstraat | Openbare_weg | Op en afrit 4 van de A12 richting Binckhorst verwijderen. Zodoende wordt de rotterdamse baan tenminste goed gebruikt. Maakt het inpassen van de tram ook makkelijker. Misschien zelfs heel op en afrit 4 verwijderen. |
91 | Voetgangersbrug Maanweg | Anders | Een fietsbrug zou wel fantastisch zijn, precies wat je nodig heb alternatieve routes. De vliet over en dan slingerend door de binckhorst naar den haag centraal. |
93 | Binckhorstlaan, nabij Binck 36 | Fietspad | Bij binck 36 moet het fietspad gewoon op maaiveld aankomen. En misschien ook bovenlangs maar dan echt niet met zo'n slinger naar beneden. Dat is echt zonde. Er ontbreekt nog een stukje op de velostrada, misschien die eerst even maken. Dan kan je tenminste echt van de binckhorst naar leiden fietsen. 52.084845, 4.357568 klein tunneltjes van de schilholboog naar de nicolaas beetslaan. |
94 | Kruising Binckhorstlaan en Mercuriusweg | Fietspad | Dit kruispunt zou wat fiets vriendelijker afgesteld mogen worden. Ik snap dat er veel auto's langs moeten. Maar de fietser staat hier nu onevenredig lang stil. Waarom kan er niet tussen elke fase ff snel de fietsers laten gaan, dat duurt toch heel kort. En heeft de wachttijd niet zo veel invloed op de reistijd van al die fietsers. |
95 | Binckhorstlaan | Fietspad | Langs de gehele binckhorstlaan zouden de fietspaden aan beide zijde twee richtingsverkeer moeten zien. De binckhorstlaan zelf is zo'n obstakel die veel tijd kost om te kruisen door vri's met auto prio. Meer mogelijkheden voor fietsers om makkelijker en legaal overal te komen. Als je nu via het tunneltje of de toekomstige veostrada van uit het bezuidenhout/ voorburg naar de havens wil, moet je twee keer oversteken. En daar sta je lang te wachten. |
97 | Trekvliet, ter hoogte van Poolsterstraat | Fietspad | Hier zou een goeie brug ook op zijn plaats zijn. Weer alleen een fiets/ voetgangers brug. routes die niet langs de auto wegen lopen die van wijk naar wijk lopen, zodat die routes korter zijn dan met de auto. |
98 | Trekvliet, ter hoogte van Junostraat | Fietspad, Voetpad | Het lijkt ons goed dat hier een brug voor langzaam verkeer komt (fietsers en voetgangers). Het kan Laak met de Molenwijk verbinden, wat segregatie tegen kan gaan. |
118 | Trekvliet, ter hoogte van Jupiterkade | Voetpad | Graag naar een totaal mobiliteitsplan kijken, inclusief HOV maar ook langzaam verkeer verbindingen zoals fietspad en voetpad. De Binckhorst is nog teveel een ‘eiland’ en mist de natuurlijke verbindingen met de omliggende wijken zoals Laak en Cromvliet. En brug of pondje zou de connectie enorm verbeteren, inclusief sociale controle en tegengaan van segregatie. De huidige verbindingen via de Geestbrug en Trekvlietbrug zijn te ver van elkaar verwijderd en bovendien teveel op gemotoriseerd verkeer gericht. Dank om dit mee te nemen in de toekomstige invulling. |
122 | Kruising Binckhorstlaan / Maanweg | Fietspad | In de ochtend fiets je hier in de file en staat er een rij fietsers te wachten bij het stoplicht. Ook staan er auto's te wachten om de afslag te nemen. Vaak moet men nu al verschillende keren het stoplicht groen laten worden om eindelijk langs te kunnen rijden. Hoe moet dat als er ook nog een tram langs moet? Deze route is een snelfietsroute voor veel mensen die naar Den Haag centrum of het station gaan, dat moet wel blijven kunnen. |
133 | Binckhorstlaan, ter hoogte van nr. 124 | Nieuwe_tramlijn | Tot nu toe zijn wij door de gemeente niet onvoldoende betrokken bij het proces. De HOV/Vlietlijn zal in zijn huidige opzet tot gevolg hebben dat er veel parkeergelegenheid voor ons pand/bedrijf verloren gaat, alsmede dat de bereikbaarheid van ons bedrijf en de overige bedrijven in ons pand vanaf de Binckhorstlaan zeer wordt beperkt. Aanleg van de verbinding beneden maaiveld heeft derhalve de voorkeur. Eerder hebben wij al ons gebouw moeten verkleinen voor infrastructuur en nu dreigen wij weer onevenredig zwaar getroffen te worden. Graag met onze belangen rekening houden in de verdere ontwerpen. Een eventuele halte ware ten oosten van de kruising met de Mercuriusweg te plaatsen. |
134 | Maanweg | Nieuwe_tramlijn | Ik vind de tramlijn overbodig! Beter een goede busverbinding en goed fietspad! |
135 | Binckhorstlaan | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad,Groenvoorziening,Anders | De Bedrijvenvereniging Binckhorst Laakhaven Fruitweg (BLF) maakt zich ernstige zorgen over de wijze waarop met de belangen van de (gevestigde) bedrijven in het gebied wordt omgegaan. Weliswaar is de BLF niet tegen de Vlietlijn maar ze herkent in de huidige plannen onvoldoende hoe met bereikbaarheid en het parkeren van de gevestigde bedrijven rekening wordt gehouden. Als het aan de BLF ligt wordt de Vlietlijn beneden maaiveld of op + 1 aangelegd waardoor er veel meer ruimte voor de bedrijven overblijft en zij straten niet worden afgesneden. |
136 | Maanweg | Nieuwe_tramlijn | Waarom niet een tramverbinding Binckhorst dwars via Rijswijk richting Holland Spoor om aan te sluiten op bestaande tramlijn 1 richting Delft. En een Busverbinding naar Voorburg. Dan ondervinden de huidige bewoners van Voorburg ( mensen die hier al |
146 | Kruising Maanweg /Regulusweg/ Westenburgstraat | Openbare_weg | Pas op voor het waterbed effect van auto's op dit traject. Want de auto's zullen hier gebruik van gaan maken en dan komt het hier ook helemaal vast te staan. Met als gevolg dat het naastgelen kruispunt vast komt te staan en daarmee de afslag naar de A12. Zonder harde knip op de geestbrug voor doorgaand autoverkeer zal het hier ook helemaal vast lopen. |
147 | Kruising Binckhorstlaan / Supernovaweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg | Als de tram hier gelijkvloers blijft gaat dit er voor zorgen dat de auto's vast komen te staan op de supernovaweg. Dit met minimaal 24 (2lijnen, 6x per uuur, 2 richtingen). ALs dit gebeurt gaan sluiproutes ontstaan op zowel de binckhorst zelf als via de maanweg,prinses mariannelaan en de geestbrugweg. |
148 | Mercuriusweg, ter hoogte van Trekvlietbrug | Openbare_weg | Zorg voor een fatsoenlijke manier om te keren en zo het zuidelijke gedeelte van de binckhorst te kunnen bereiken. Want nu gebruiken bezoekers voor dit gedeelte allemaal sluiproutes (en staat oa de haagweg muurvast) en de afslag van de A12. |
149 | Binckhorstlaan, ter hoogte van Jupiterkade | Openbare_weg | Er komst steeds meer verkeer vanuit de binckhorst wat vervolgens voorburg en rijswijk in gaat ipv dat ze de rotterdamsebaan gebruiken rijden ze via locale wegen. Hierdoor staat het kruistpunt in de spits ook helemaal vast. |
154 | Mercuriusweg, ter hoogte van Trekvlietbrug | Openbare_weg | Zorg voor een betere afwikkeling van het verkeer zodat het niet sluiproutes in de omgeving gaat zoeken. |
161 | Trekvliet, ter hoogte van Jupiterkade | Anders | Er kon hier geen brug komen vanwege de beroepsvaart. Als hier nu wel een fietsbrug kan komen zijn de bewoners en politici fout geinformeerd bij de bepaling van het ''voorkeurs''trace. |