Volg-nummer | Locatie | Welke aandachtspunten wilt u ons meegeven voor de locatie? | Heeft u suggesties voor de locatie? |
13 | Voorburg West | Ontsluiting v/d wijk voor het verkeer van de bewoners. Wanneer er een "knip" komt in de Geestbrugweg vervalt er een route v/d bewoners van Voorburg West | Regelen dat de bewoners niet in de file komen te staan als ze hun wijk uit moeten |
14 | PM Laan - Binckhorstlaan | Uitgang/oversteekbaarheid tram Romeinse wijk. We moeten onze wijk in-uit kunnen. Geluid tram om de hoek BH'laan en PM'laan + geestbrug trillingen | Oversteekbaarheid laten zoas hij is. Geluidsarme trams/rails |
16 | Kruising Maanweg-Supernovaweg | Ontsluiting Voorburg west: kunnen de bewoners de wijk nog uit? Als tram X keer per uur langs komt met huidige verkeer - lijkt daar geen ruimte voor, ook gezienhet extra verkeer wat het nieuwe politiebureau gaat geven. | Alleen heel beperkt verkeer op Supernovaweg toestaan -> doorgaand verkeer moet via victory boogy. De rare bocht in het fietspad bij Haagse Arc zal al helpen. |
17 | Opa's veldje | Waar komt de ruimte vandaan om naast tramspoor 2x, en voetpad en een fietspad in te passen thv Opa's veldje? Welk deel van het veldje kost dit? | Deze groene speell voorziening is nu ook erg populair voor bewoners van Elura & Maanplein. Er zou daarom eerst meer spul groen moeten komen ipv minder. |
18 | Broeksloot | Een van de weinige (historische!) natuurgebieden is de groenstrook rondom de Broeksloot uit Vb-west. De breedte + leefte hiervan moet beschermd worden. Ten koste van alles. | Voordat zakelijke commitments(?) worden vastgelegd over de Rooilijn zou de nieuwbouw aan de Maanweg moet in de planvoering die preis/precies(??) worden bepaald. |
19 | Corbulokade | Goede bereikbaarheid. Romeinen buurt | x |
20 | Prinses mariannelaan/geestbrug | De parkeerplaatsen vervallen. Behoefte aan een halte is er niet. | Haal de tramhalte weg. Dan is er meer ruimte voor parkeerplaatsen |
22 | Hoekenburglaan | Ligging tram/bushalte t.h.v. de hoekenburglaan: blijft de wijk (met smalle straten!) bereikbaar, ook voor zwaarder verkeer- en hulpdiensten? | x |
23 | Nieuwe tramstrook langs Maanweg | Hoe wordt de groenstrook langs de broeksloot bij Voorburg-West zo goed/ zo veel mogelijk beschermd tegen kaalslag. Met name aandacht voor de grote bomen | x |
24 | Station Voorburg | Vormt de "Vlietlijn" nog een bedreiging (in de toekomst) voor de nu bestaande bus verbindingen door Voorburg midden en noord (en OM-bezuidenhuut(?)). Bijv bussen 45,46,380,381,382 (etc). | NB: ik begrijp dat bus 28 van OHCS naar station Voorburg kan vervallen na aanleg van de Vlietlijn. |
25 | x | Studie naar effecten in rest van Voorburg-West bij knijpen verkeer bij Westenburgstraat of Geestbrugweg. Meer verkeer elders, bij Westeinde - Laan van Middenbrug. | |
26 | PM Laan - maanweg | Er wordt al lange tijd gesproken over betere benutting Rotterdamsebaan. Waarom worden daar dan nogsteeds geen maatregelen op genomen? | Dat is aan verkeerskundigen |
27 | Kruising Maanweg /Regulusweg/ Westenburgstraat | Tram gaat doorstroming vanuit Westenburgstraat ernstig belemmeren. Bewoners voorburg-west komen in de spits hun wijk niet uit. | Als bewoner van Voorburg-west wil ik vanuit Binckhorst mijn wijk in. Hoe ga ik dat doen? Eerst deze vraag oplossen voordat er een tram komt |
28 | Maanweg | Als de halte in de ecologische groenstructuur komt gaat dat te kosten van bomen. Vogels hebben daar enorme hinder van en compensatie van bomen .. in de gemeente lost deze hinder op de ... van die vogels niet op. Ik vraag van de beide stadsecologen om met oplossing om met oplossingen voor die halte op de maanweg te komen die goed zijn voor behoud van de fauna op de Maanweg. | |
29 | 2275BN VB | Leefbaarheid, milieu | Ik maak met heel veel zorgen over(?) de leefbaarheid. >> bomen weg -> straat kan de warmte niet kwijt; >> geen breedte ruimte van de tram, fietsers; >> trilling; >> piepend geluid xx per uur; >> ?? Wordt onleefbaar Bottum up denken, ga eerst bussen inzetten ipv de hele infrastructuur top down verpesten!! ????
|
30 | Maanweg/Binckhorstlaan | Hoe zijn de tramstops nu ingetekend? Lijkt puur op ?? afstand. Zou nu ook gekeken moeten worden naar waar hoeveel mensen wonen? Bv Binckeiland en ook nu moet iedereen voor halte maanweg vanuit de Binckhorst de maanweg oversteken | |
31 | Maanweg | Dit is Den Haag, maar qua gebruikers is het ook heel belangrijk voor Voorburg. Zou beter zijn dit bij deelgebied 3 te zetten | x |
42 | Parkeerplaatsen Pr. Mariannelaan | Ik zie een aandachtspunt | Gezien het huidige tekort aan parkeerplaatsen wordt de druk nog hoger om te kunnen parkeren in onze straat/wijk (Hoekweg). Dit wordt mede veroorzaakt door betaald parkeren in de Binckhorst. |
45 | Opa's veldje | Ik heb een wens | Hoe blijft het groene karakter van Opa's veld in tact. Het spoor-talud is nu groen. Naast tramtrace is er nu ook een fietspad gepland. Hoeveel meter kost twee transporten en een extra fietspad? Waar komt die ruimte vandaan? Gaat het ten koste van de waterpartij? En welk deel van Opa's veldje valt weg? Terwijl ik zie dat nu juist vanuit Elara en de appartementen op het maanplein veel gebruik gemaakt wordt van deze Voorburgse voorziening |
47 | Spoortalud | Ik zie een aandachtspunt | Hoe meer de tram opschuift richting clubhuis van de scouting en opa’s veldje hoe minder er aan de motie kan worden gehouden dat beide onaangetast dienen te blijven. |
59 | Kruising Binckhorstlaan en Pr. Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn, Openbare_weg | Het voor autoverkeer afsluiten van de Geestbrug vind ik geen goede oplossing, omdat deze oplossing te veel nadelige effecten heeft voor de wijkontsluitingen in Rijswijk en Voorburg. Beter is de Binckhorstlaan op de grens van Den Haag en Voorburg af te sluiten voor autoverkeer. Dat voorkomt ook sluipverkeer van en naar de Binckhorst door de gemeenten Leidschendam-Voorburg en Rijswijk. |
60 | Kruising Binckhorstlaan en Pr. Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn, Openbare_weg | Nut en noodzaak van het omleggen van lijn 1 zie ik niet. Het kan ook geen HOV lijn worden. Het omleggen van lijn 1 betekent verlies aan vervoerwaarde op deze lijn. Voor het OV in de Binckhorst is het ook niet nodig ervan uitgaande dat er een HOV verbinding Voorburg Station - Den Haag CS. Toevoeging van nog een lijn (op hetzelfde spoor) levert géén winst, maar alleen verlies op voor het OV en de reizigers in brede zin, inclusief die van Delft.
|
64 | Huygenstraverse, ter hoogte van scoutinggebouw | Nieuwe_tramlijn | Hoe verder de tramlijn richting clubhuis van de Scouting gaat, hoe groter de overlast zal zijn. In de gemeenteraad is een motie aangenomen over het behoud van de Scouting, maar wat is hiervan de waarde als op 3 tot 5 meter afstand elke 7 minuten een tram langskomt? |
65 | Station Voorburg | Nieuwe_tramlijn | Waarom geen kopstation op de maanweg voor de kruising met de westenburgstraat. Hiermee creeer je de doorstroom op dit kruispunt en bij de pm-laan en voorkom je de inpassingsproblemen bij de scouting en opa;s veldje |
70 | Opa's veldje | Groenvoorziening | Opa's Veldje moet blijven zoals het is! |
73 | Hadrianusstraat | Nieuwe_tramlijn | Met de inpassing van de tram dient rekening gehouden worden met toegankelijkheid van de zgn Romeinse buurt, ingeklemd tussen Mariannelaan, Trekvliet, Broeksloot en tram BH laan. Op veilige wijze toegankelijk blijven voor wandelaars, fietsers, gemotoriseerd verkeer, hulpdiensten etc. Bijv: vele (jonge) gezinnen in de wijk waarvan de kinderen lopend of met de fiets naar scholen gaan in omliggende buurten. Dit moet mogelijk blijven en uitgangspunt is dat door (de inpassing van) de tram juist de veiligheid en toegankelijkheid toeneemt. |
74 | Agrippinastraat | Nieuwe_tramlijn | Beste, Ten eerste, in welke glazenbol heeft de ambtenaar al tikkend op z’n bureau de voorspelling kunnen bedenken dat de bewoners die daar gaan komen in de Binckhorst zo graag met een tram naar station Voorburg en Delft willen. Wij wonen al 40 jaar in de Agrippinastraat, nog nooit de behoefte gehad. Enig idee waarom de tramlijn die ooit van Rijswijk naar station Voorburg reed er nu niet meer is! Vraag het maar HTM.
Het wordt een complete chaos met die trams, een paar jaar geleden toen de Hoornbrug dicht was moesten lijnen 1 en 15 een rondje Voorburg station doen. Na een dag werden alle stoplichten op de Pr. Mariannelaan uitgezet. Personen met gele hesjes moesten orde in de chaos zien op te lossen. Tram lijn 1 naar Delft gaat er drie maanden uit, ik stel voor: kom weer eens kijken.
Begin eerst met een elektrische bus. Ik lees dan: kunnen niet zoveel personen in! Hij zal nooit vol zitten, in moeten er veel personen in bel dan ProRail! Ik heb nog veel meer punten, maar dat kan niet! |
75 | Kruising Binckhorstlaan en Pr. Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn, Groenvoorziening | Helaas gaat er een hoop groen weg. We krijgen er overlast, gepiep gekraak en files voor terug. Onnodig. |
76 | Binckhorstlaan Voorburg | Nieuwe_tramlijn, Openbare_weg | Er staan nu al veel files en dan nog een onnodige tram erbij, hoe kom je er op. Binckhorstlaan in Voorburg staat altijd vol. Die dit verzint woont niet in de buurt van een tram. |
77 | Kruising Binckhorstlaan en Pr. Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn | Het zal niet veel helpen, want een ambtenaar op andere gedachten brengen! Als het dan moet, doe dan een ronde Haagse Binckhorstlaan via Maanweg en niet via Voorburg en Rijswijk. |
78 | Kruising Binckhorstlaan en Pr. Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn | Let op en wees gewaarschuwd: buurt komt in actie. Stop met die tramlijn.
|
79 | Kruising Pr. Mariannelaan en Laan van Middenburg | Openbare_weg, Fietspad,Voetpad, Groenvoorziening | Bij de kruising van Pr Mariannelaan en de Laan van Middenburg is er veel ruimte voor extra groen, veiligere oversteekplaatsen en een snelheid reducerende maatregelen. Het lijkt wel een racebaan, er wordt zeer regelmatig door rood gereden en veelvuldig (bijna) ongelukken tot gevolg |
80 | Kruising Prinses Mariannelaan en Heeswijkstraat | Openbare_weg | Met veel schoolgaande kinderen is dit een levensgevaarlijk punt. Rood licht wordt met name door fietsers en bromfietsers genegeerd. Zeker als er een bruggetje komt van Overburgkade naar Maanweg zal hier nog meer fietsverkeer langskomen (ook doorgaande route richting Westvlietweg). |
81 | Kruising Pr. Mariannelaan en Laan van Middenburg | Openbare_weg,Fietspad,Voetpad,Groenvoorziening | Gevaarlijk kruispunt. Gaan regelmatig fietsers onderuit door de trambaan die glad is. Daarnaast wordt er ook vaak door rood gereden door fietsers en brommers, wat het gevaarlijk maakt voor voetgangers. Maak hier een rotonde, genoeg plek. Helemaal als de trambaan eruit gaat. |
83 | Prinses Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad,Groenvoorziening | Z |
84 | Voorburg West | Openbare_weg | De gemeente heeft de blauwe zones in Voorburg-West in 2 zones verdeeld.
Zone 1 heeft een parkeerschijfzone die van 8-24 uur geldig is terwijl in zone 2 de parkschijfzone van 8-17 uur.
Nu in de Binckhorstlaan betaald parkeren wordt ingevoerd juist in de avonduren, zou ik u willen verzoeken de parkeerschijfzone van zone 1 en 2 tussen 08.00 en 24.00 uur van toepassing te verklaren.
Hiermee wordt voorkomen dat auto's en busjes vanuit de Binckhorstlaan gaan parkeren in Voorburg-West.
Het is te verwachten dan met name de bewoners van de Overburgkade en direct achtergelegen straten hier last van kunnen krijgen.
Het betreft een kleine aanpassing welke naar verwachting problemen in de toekomst voorkomt. Bovendien is reeds een parkeerschijfzone van toepassing en derhalve hebben de bewoners over het algemeen reeds een ontheffing en is er wat dat betreft weinig verandering danwel administratieve last te verwachten.
|
85 | Prinses Mariannelaan | Openbare_weg | Flitspalen…Verkeersdrempels… slalommen… versmalde weg… 30km… Alles om de snelheid van de prinses Mariannelaan te verminderen. Rijden hier echt te hard. |
86 | Prinses Mariannelaan | Openbare_weg | Prinses Mariannelaan inrichten als autoluwe weg met verkeersbelemmerende maatregelen. Maximale snelheid 30 km/uur |
88 | Kruising Binckhorstlaan en Pr. Mariannelaan | Openbare_weg | Goed idee om de Prinses Mariannelaan af te sluiten voor doorgaand autoverkeer richting de Geestbrug. Dit zal een sterke toename geven op de verkeersveiligheid en de leefbaarheid. Op dit moment is de Prinses Mariannelaan een racebaan waar veel te hard wordt gereden! |
89 | Pr. Mariannelaan | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Groenvoorziening | graag bestaande spoor verwijderen uit de Mariannelaan (tram rijdt immers op de Maanweg straks) en hier een 30 km gebied (klinkers, snelheidsremmers, fietsen op de rijbaan) van maken met veel groen! Bestaande mooie grote bomen sparen! |
103 | Pr. Mariannelaan, ter hoogte van Agrippinastraat | Nieuwe_tramlijn,Fietspad, Groenvoorziening | Waarom deze tramlijn, bewoners uit de Bink kunnen beter naar Centraal Station Den Haag gaan en daar de trein nemen hetgeen veel sneller is. Daarnaast vraag ik me af hoeveel bewoners van de Binck naar Delft gaan. Lijkt me een duur project waarvan de baten me niet duidelijk zijn. In ieder geval niet de route naar Delft. Daarnaast is het op de PM laan al erg krap en komen er al veel fietsers tussen de tramrails. Bij het nieuwe spoor zal dat nog verder uit elkaar komen te liggen dus dichter op het fietspad. Het lijkt de tramvariant van de boogie woogie te worden, Duur zonder duidelijke baten met heel veel impact op de bewonder in Voorburg qua veiiligheid, groen en overlast. |
104 | Opa's veldje | Groenvoorziening | Opa’s Veldje moet blijven zoals het is. Het is een prachtige groene ruimte voor jong en oud |
105 | Binckhorstlaan Voorburg | Groenvoorziening | Behoud de bomen en het groen om de mooie entree van Voorburg te behouden. |
106 | Binckhorstlaan Voorburg | Openbare_weg,Anders | Als er enkele parkeerplaatsen worden verwijderd, moet het project extra parkeerplaatsen langs de Beekslootkade omvatten. Er zijn al problemen met parkeredruckte in dit gebied. |
107 | Binckhorstlaan Voorburg | Openbare_weg,Anders | Als er parkeerplaatsen verdwijnen, moet er gecompenseerd worden met extra parkeerplaatsen langs de Broekslootkade. Er zijn al problemen met parkerdruckte in dit gebied. |
111 | Kruising Binckhorstlaan / Maanweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Groenvoorziening | Graag de Broekslootbrug afsluiten voor autoverkeer & de Binckhorstlaan Voorburg wijzigen in een fiets straat. Op deze manier kan de tram rustig rijden richting Rijswijk en worden automobilisten ‘ gedwongen’ om de Rotterdamsebaan te nemen. Ook kunnen de bewoners van de Binckhorstlaan Voorburg en omliggende straten via de fiets straat richting de Mariannelaan de wijk uitrijden. De bomen kunnen blijven en de parkeervakken ook! |
124 | Kruising PR. Mariannelaan / Hoekweg | Fietspad | Als fietser linksafslaan van de binckhorstlaan naar de Geestbrugkade is hier levensgevaarlijk |
125 | Westvlietweg | Openbare_weg | De helft van de kinderen op deze school komt uit Rijswijk. Zij verdienen een veilige fietsroute, die is er nu niet. Het stuk over de geestbrugweg en prinses mariannelaan is nu erg onveilig |
127 | KDV Fonteynenburghlaan | Fietspad | 50% van de kinderen op deze school komt uit Rijswijk. Zij verdienen een veilige fietsroute. Die is er nu niet over de geestbrugweg, Geestbrugkade en prinses mariannelaan. |
129 | Binckhorstlaan, Voorburg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad | De ontsluiting van de Romeinse buurt is nu al problematisch in de spits, laat staan als er straks een tramlijn bijkomt. Er is nu veel autoverkeer, slecht zicht, gevaarlijk rijgedrag van auto's, 50km weg dwars door een woongebied. Voor kinderen, volwassenen en ouderen gevaarlijk fiets- en voetgangersoversteekplaats (zie bovengenoemde redenen). Graag brug over Broeksloot afsluiten voor autoverkeer dan wordt de verkeerssituatie icm met nieuwe tramlijn overzichtelijker. Mocht dat niet mogelijk zijn, maak het dan een 30 km weg met maatregelen die automobilisten dwingen hun snelheid te verminderen. |
132 | Pr. Mariannelaan | Openbare_weg,Fietspad | De Prinses Mariannelaan is als 50km-weg zonder vrijliggende fietspaden niet duurzaam veilig ingericht. Als de ruimte voor vrijliggende fietspaden ontbreekt is verlaging van de maximum snelheid van 50 naar 30km noodzakelijk |
143 | Huygenstraverse, ter hoogte van scoutinggebouw | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Groenvoorziening | Inpassing trambaan Maanweg naar Voorburg maakt of breekt het draagvlak in Voorburg: - de scouting en het Veldje zijn een begrip. Kinderen uit de wijde omtrek komen er en spreken er af. Als het perse daar moet, investeer dan echt zodat het leefbaar/kindvriendelijk blijft. Desnoods met een scherm of zo. - complex van de kruising S108/Maanweg/Laan van NOI en op- & afritten is geregeld overbelast. Daar ook nog een trambaan en bocht bij inpassen mag dat complex niet nog verder onder druk zetten.
|
150 | Maanweg | Nieuwe_tramlijn | Voorgestelde traject is geen volwaardige tramlijn, maar puur gericht op het vervoeren van toekomstige bewoners van de Binckhorst naar de rest van Den Haag. Ik zie de keuze voor een eindpunt bij station Voorburg graag nader onderbouwd ten opzichte van een traject dat Voorburg-west en Rijswijk meer ontsluit. Dat doet meer voor deze wijken en leidt waarschijnlijk tot betere vervoerdswaarden en exploitatie resultaten |
155 | Kruising PR. Mariannelaan / Hoekweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad | Hoe gaat deze straat nog als fietssnelweg voor ypenburg en omliggend dienen met al het kruisend verkeer. Hoe gaat dit nog veilig passen? |
156 | Kruising PR. Mariannelaan / Hoekweg | Anders | Creeer terrasruimte voor lokale horeca. |
158 | Pr. Mariannelaan, ter hoogte van Agrippinastraat | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Anders | Te druk, te vol, te onveiling. Alleen met grote en lastige keuzes kan nog gezorgd worden dat er iets van de leefbaarheid en veiligheid hier over blijft. Dus maak die keuzes dan ook. Kies je voor de tram dan zullen er andere modaliteiten uit moeten! |