Volg-nummer | Locatie | Welke aandachtspunten wilt u ons meegeven voor de locatie? | Heeft u suggesties voor de locatie? |
6 | Geestbrug | Versteviging dan wel vervanging van de Geestbrug; Passage van de tram over de brug geeft erg veel lawaai nu al en dat zal niet minder worden. | Zie hier boven (versteviging/vervanging van de brug) |
8 | Voetgangersoversteek pinninglaan + oversteek cromvlietkade/Nassaukade | Penninglaan = veiliger oversteek fietsen - voetgangers gesplitst. Cromvlietkade/Nassaukade: niet tegelijk groen licht | Nu geen ruimte voor fietsers om zich veilig te stellen. Kinderen doorgaand verkeer. |
9 | Knip voor autoverkeer geestbrug | Geestbrug is vanuit rijswijk de toegang naar de A12. Als je hier niet meer door kan, krijg je elders verkeersproblemen | Beter gebruik boogy woogy tunnel |
10 | Kruising Geestbrugweg-Haagweg | Tunnels behouden, beter toegankelijk maken voor voetgangers en niet meer bovenlangs oversteken voor voetgangers. | x |
11 | Haagweg-Geestbrugweg | Veilige oversteekplaatsen voor kinderen uit Leeuwendaal. Er wonen veel kinderen die voor school altijd de Haagweg (PMS) of Geestbrugweg over moeten steken. Ook de vriendjes wonen over deze weg. Met meer trams (die voorrang krijgen) verergert het huidige probleem. | Snelfietsroute (Cromvlietkade) kruising Geestbrugweg kan goed een bordje rechtsaf vrij voor fietsers. Ik moet nu stoppen terwijl het geen extra veiligheid geeft. |
15 | Hoekweg/Geestbrug | Het geluid van de tram over de geestbrug veroorzaakt enorm veel lawaai. De frequentie wordt heel hoog (van 's morgens vroeg tot middernacht). Hiervoor moeten passende maatregelen worden genomen. Anders gaat het leefgebied en woongenot achteruit! | De trams moeten heel erg langzaam over de brug rijden. Isolatie vd brug, ter voorkoming van geluid (weerkaatsing via het water) |
35 | Geestbrug | Trillingen brug met nieuwe tram, nu al bij hoftram | x |
48 | Bushaltes lijn 23 Geestbrugkade | Ik zie een aandachtspunt | Er moet in ieder geval ook een tramhalte rond de Geestbrug komen, niet allen maar lasten van de tram maar ook de baten. - Geluidsdemping / Trillingsdemping van de Geestbrug, verbetering van de brug fundering, bij ons trillen bij elke tram de ramen en de nieuwe toestellen worden veel zwarder en rijden om de 5 minuten. |
49 | Parkeerplaatsen Geestbrugweg | Ik heb een wens | Ik heb maar 1 belangrijke wens. Per saldo moet het aantal parkeerplaatsen niet afnemen! De parkeerdruk in de wijk is enorm hoog. Moet ‘s avonds vaak 10 minuten lopen. Dus please, please, please vervangende parkeerplaatsen. |
51 | Knip voor autoverkeer Geestbrug | Ik vind goed… | Wat wordt dan het alternatief |
52 | Knip voor autoverkeer Geestbrug | Ik vind goed… | Knip halverwege Geestbrugweg ter hoogte van huidige bushalte. Daardoor kunnen bewoners Leeuwendael en Cromvliet wel naar Voorburg, en wordt sluipverkeer voorkomen |
53 | Knip voor autoverkeer Geestbrug | Ik zie een aandachtspunt | Voor de doorstroming van het verkeer is het beter dat er GEEN knip komt om het auto verkeer tegen te gaan |
54 | Knip voor autoverkeer Geestbrug | Ik vind goed… | Indien mogelijk doorgang voor bewoners in omliggende buurten (Rijswijk: cromvliet & Leeuwendaal, voorburg equivalent). Maar als keuze ligt tussen volledig wel of niet, dan zeker voorkeur voor de knip en geen doorgang voor ander verkeer dan fietsers en OV |
55 | Knip voor autoverkeer Geestbrug | Ik vind goed… | Voorkomen dient te worden dat Geestbrugweg vastloopt én dat het OV geen vaart kan maken. |
56 | Knip voor autoverkeer Geestbrug | Ik zie een aandachtspunt | Het blijft moeilijk, maar er moet ook ruimte zijn voor het autoverkeer. Dat gaat niet weg. Het probleem is dat er geen alternatieven zijn in deze richting, behalve Neherkade en A4. |
58 | Geestbrugweg, ter hoogte van Bilderdijklaan | Anders | Is er ook nagedacht over een verkeerskundige knip ter hoogte van de tramhalte? Zo ja kan ik de afweging zien waarom deze niet meer terug komt. |
61 | Geestbrugweg, ter hoogte van Leeuwendaallaan | Nieuwe_tramlijn, Openbare_weg,Fietspad,Voetpad, Groenvoorziening | Ook als lijn 1 niet wordt omgelegd is herinrichting van de Geestbrugweg nodig, zeker voor het fietsverkeer. Een (niet vrije) baan en haltes voor het OV (de bus en het huidige noodspoor) blijven nodig.
|
62 | Geestbrugweg, ter hoogte van Leeuwendaallaan | Nieuwe_tramlijn, Openbare_weg,Fietspad,Voetpad, Groenvoorziening | Wat betreft de Geestbrugweg heeft de gemeente Rijswijk met een participatietraject een inrichtingsplan gemaakt, waarin voorzien is in vrij liggende fietspaden, groen en betere voetpaden en parkeerplaatsen. Los van wat ik van dit plan vind, ik mag toch aannemen dat het hele ontwerpproces niet nog eens een keertje wordt overgedaan.
|
63 | Geestbrugweg, ter hoogte van Leeuwendaallaan | Nieuwe_tramlijn, Openbare_weg,Fietspad,Voetpad, Groenvoorziening | Nut en noodzaak van het omleggen van lijn 1 zie ik niet. Het kan ook geen HOV lijn worden. Het omleggen van lijn 1 betekent verlies aan vervoerwaarde op deze lijn. Voor het OV in de Binckhorst is het ook niet nodig ervan uitgaande dat er een HOV verbinding Voorburg Station - Den Haag CS. Toevoeging van nog een lijn (op hetzelfde spoor) levert géén winst, maar alleen verlies op voor het OV en de reizigers in brede zin, inclusief die van Delft. |
96 | Water tussen Nassaukade en Hoekweg | Fietspad | Hier een kikke drie sprong fiets brug zou echt fantastisch zijn. kippe bruggetje kan blijven. Maar er komen zo heel veel route mogelijkheden bij. |
99 | Kruising Geestbrugweg / Penninglaan | Openbare_weg | Dit verkeerslicht is erg onveilig geregeld. Zowel de linksafrichting (komend vanuit het westen) als de rechtsafrichting komend vanuit het oosten hebben tegelijkertijd groen. Zonder waarschuwing. Het is dat ik het nu weet, anders had ik hier een frontale botsing gehad. |
100 | Kruising Geestbrugweg / Haagweg | Nieuwe_tramlijn | Het zou fijn zijn als tram 1 de huidige route blijft rijden. Zodat er een route is van de kwetsbare wijk Laak naar Delft en naar Hollands Spoor. Een extra tramlijn vanuit het zuiden naar de Binckhorst is uiteraard welkom. Zolang het maar niet ten koste gaan van de bestaande tramlijnen door Laak. Die zijn momenteel erg goed gevuld. |
101 | Kruising Geestbrugweg / Haagweg | Nieuwe_tramlijn | Heeft de nieuwe tram richting Delft een halte op de Geestbrugweg voor de Haagweg of op de Haagweg na de Geestbrugweg?
Heeft de nieuwe tram richting Den Haag Centraal een halte op de Geesstbruweg na de Haagweg?
|
102 | Cromvlietkade | Fietspad | Dit is een fijn fietspad |
108 | Geestbrug | Nieuwe_tramlijn | Begrijp nut en noodzaak niet van een nieuwe tramverbinding die door de Geestbrugweg geperst moet worden. Wij hebben zorgen over de trillingen van de tram in de huizen en het nu al vervuilende en zo vaak stilstaande verkeer op de Geestbrugweg. De 'Auto knip' op de Geestbrug is een belangrijke voorwaarde om de leefbaarheid en veiligheid nog iets tegemoet te komen. |
109 | Geestbrug | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg | Er is reeds een uitgebreid participatietraject geweest. Graag de resultaten (waaronder verminderen verkeersintensiteit door afsluiting brug voor niet-bestemmingsverkeer) meenemen in de uitwerking. |
110 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn | Ik zie niet hoe de nieuwe tram op Geestbrugweg/ Mariannelaan samen gaat met het huidige drukke auto en fiets verkeer op deze wegen. Ik begrijp dat de Binckhorst ontsloten moet worden en dat de aansluiting naar tram 1 naar Delft logisch is. Er zijn echter andere, minder ingrijpende oplossingen mogelijk dan door een drukke, smalle verkeersader die Rijswijk en Voorburg verbindt. |
112 | Geestbrugweg | Openbare_weg | Voorburg/ Rijswijk is nu met de auto al onhandig. Vaak file en je kan maar stapvoets rijden en minuten lang stilstaan. Er is dus geen noodzaak voor max. 50km/h. 30 is meer dan genoeg. Verhoogt veiligheid en leefbaarheid. Graag flitsers en drempels om het af te dwingen.
Dat het OV 50 nodig zou hebben is onzin. Voor die paar keer dat je kan doorrijden met de bus/ tram zou je een OV uitzondering kunnen instellen, maar ook daar heb je dus weinig aan.
Let verder op hittestress in de zomer, groene parkeerplaatsen, vrijliggend breed fietspad.
Sowieso heeft Binckhorst meer aan een goede fietsontsluiting dan een tram.
En als je echt groots denkt, leg het dan onder de grond. Geen halve maatregelen die iedereen op de route maar moet slikken. |
113 | Kruising Geestbrugweg / Penninglaan | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad | Er moeten dagelijks veel jonge kinderen uit Leeuwendaal naar scholen over de Haagweg en Geestbrugweg. De huidige inrichting voor een veilige oversteek zijn bijzonder slecht en moeten fors verbeteren. Liever 1 goede en veilige oversteek dan meerdere minder goede alternatieven. |
114 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn,Fietspad,Voetpad | Goede, snelle en duurzame verbinding tussen Rijswijk, Binckhorst en Voorburg is gewenst. De weg zou auto luw gemaakt kunnen worden waardoor stimulans van OV, fiets en lopen wordt gestimuleerd tov auto gebruik.
Belangrijk is dan wel een veilige verbinding te hebben en niet deels te hoeven fietsen over trambanen heen. |
115 | Geestbrugweg | Groenvoorziening | Behoud grote bomen met boomkruin is cruciaal voor aanzicht straat en hittebestendigheid |
116 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn | Tijdens een parkeermanouvre van een auto aan de weg zal een aankomende tram mogelijk niet door kunnen rijden. Ivm veiligheid is langzaam rijden bovendien gewenst |
117 | Kruising Geestbrugweg, Leeuwendaallaan | Nieuwe_tramlijn | Om (kind)veilige oversteekplaatsen te creeren is een stoplicht voor de tram gewenst. |
119 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad,Groenvoorziening | Graag kijken of er een mogelijkheid is om deze straat autoluw te maken, en dit een groene ‘fietsstraat’ te maken inclusief HOV, mooi ingebed in de straat (dus geen fysieke scheidingen) en mogelijk eenrichtingsverkeer voor gemotoriseerd verkeer. Genoeg voorbeelden te vinden in Luxemburg-stad of delen van Amsterdam hoe dit te doen. Durf keuzes te maken. Voor de bewoners zal dit eerst even wennen zijn maar elke bewoner zal voordeel hebben van minder files, minder uitlaatgassen, meer groen, meer rust en meer veiligheid. |
120 | Kruising Geestbrugkade / Dillenburgstraat | Openbare_weg | Nu al veel parkeeroverlast van mensen die hier overdag parkeren en dan doorreizen. Bij komst tram zonder aanvullende maatregelen zal dat toenemen, buurt is geen P&R |
121 | Geestbrug | Nieuwe_tramlijn | De huidige tram is zeer luid als deze over de brug rijdt. De nieuwe trams worden veel zwaarder en rijden veel vaker. Zonder aanpassingen aan de brug wordt het onleefbaar |
123 | Geestrbug | Nieuwe_tramlijn | We verwachten heel veel overlast van de tram, vooral door de brug. Tegelijkertijd horen we dat er misschien niet eens een halte in de buurt komt. Wel de lasten, niet de lusten..... Tegelijkertijd is niet helder wie hier wel baat bij gaat hebben. Wie van de binckhorst naar delft wil, zal de trein pakken en niet de tram..... |
126 | Geestbrugkade | Openbare_weg | De Geestbrugkade is nu een racebaan waar auto's elkaar niet kunnen passeren en fietsers van de weg af gedrukt worden. Met regelmaat dreigt er een fietser in het water gedrukt te worden. Door parkeren op de weg van leverende vrachtwagens voor het bouwbedrijf van nr 19 en straks parkeren op de weg door de nog te plaatsen afvalcontainers, wordt dit nog gevaarlijker en onoverzichtelijker. Als dit ook nog een sluiproute wordt door het afsluiten van de brug voor autoverkeer, wordt dat erg gevaarlijk, terwijl de knip op de brug verder wel wenselijk is. Kunnen de parkeerplaatsen vervangen worden door een fietspad? |
128 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn | Als we een tram krijgen, dan ook een halte. Het is een project waar we verder alleen heel veel geluids/trillingsoverlast van krijgen, dus dan graag ook de baten van snel naar de haag cs voor de wijk. |
130 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad | Het volstrekt onduidelijk hoe alle plannen in gepast kunnen worden; vrije baan voor de tram, apart fietspad, stoep etc. Dit gaat niet allemaal passen want er is niet genoeg ruimte voor alles. De Geestbrugweg doodlopend maken voor autoverkeer ( afsluiten Geestbrug voor autoverkeer) gaat niet door de gemeente Voorburg geaccepteerd worden. Het enige wat duidelijk is dat Den Haag zijn plannen voor het omleggen van lijn 1 (vanwege het ontlasten van het Rijswijkseplein, niet vanwege de plannen op de Binckhorst) ten koste van alles doordrukt. |
131 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad,Groenvoorziening | Ik blijf het een onzalig idee vinden om een tramlijn door deze toch al smalle racebaan te persen. Als het dan toch moet (want dat heeft het bouwbedrijf duidelijk afgekondigd in de eerdere participatiebijeenkomsten: we gaan dit hoe dan ook doordrukken), dan graag op een manier die de Geestbrugweg veiliger maakt voor fietsers en voetgangers. Zoals ons al jaaaaaren door de gemeente Rijswijk is beloofd). Dus zoals in het eerdere participatietraject aangegeven: vrijliggende fietspaden, fatsoenlijke oversteekplekken en minder (en langzamer) autoverkeerd. Ik ben de afgelopen weken al twee keer bijna aangereden door een automobilist die de regels (en alle fatsoen aan zijn laars lapt door een onverantwoorde inhaalmanoeuvre). Gegeven alle eerdere beloftes zou dat ook zonder de tram moeten gebeuren, maar als het dan toch moet, doe het dan tenminste goed. Mijn grote vrees: én de trambaan én een racebaan. Dan wordt het helemaal onleefbaar (en neem ik aan dat we planschade kunnen claimen) |
137 | Geestbrugweg | Anders | Graag meer laadpalen bij de herinrichting. Zeker ook omdat een deel van de laadpalen nu maar 1 laadplek heeft en de rest gewoon als parkeerplek in gebruik is. |
138 | Geestbrug | Fietspad | Hoe zit het met de veiligheid en capaciteit van de fietssnelweg (Sterfietsroute binnenstad-Ypenburg) als hier nog meer verkeer over dit knooppunt komt. Er moeten keuzes gemaakt worden welke modaliteit(en) wel en niet gebruik kunnen maken van de brug. Want deze is nu al te vol. |
139 | Geestbrugweg, ter hoogte van Da Costalaan | Anders | De bus rijd vanaf hier vaak al tegen het verkeer in omdat er file voor het stoplicht staat. |
140 | Geestbrugweg, ter hoogte van Da Costalaan | Openbare_weg,Fietspad,Voetpad | Veel ouders brengen hun kinderen op de fiets of te voet via deze afslag. Net als de penninglaan. Dat zijn de 2 hoofdstraten voor de nicolaas beetsschool |
141 | Geestbrugweg, nabij Bilderdijklaan | Fietspad,Voetpad | Stoep is op meerdere plekken erg smal en wordt ook door fietsers gebruikt om zo niet op de weg te hoeven rijden. |
142 | Geestbrugweg, ter hoogte van Leeuwendaallaan | Openbare_weg,Fietspad | Auto's proberen hier vaak over het fietspad te rijden om zo de file voor het stoplicht van auto's die linksaf willen voorbij te rijden. Zo proberen ze er eigenlijk een extra baan voor de auto's bij te verzinnen. Dit zorg voor onveilige en ergelijk situaties omdat auto's er niet langskunnen en dan het fietspad blokkeren of bumperkleven achter fietsers (terwijl ze daar helemaal niet met auto mogen rijden). Ook wordt oversteken nog gevaarlijker omdat auto's ineens tussen de geparkeerde auto's en de stilstaande auto's door gaan laveren. |
144 | Geestbrugweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg | Met de huidige hoeveelheid verkeer is dit traject op geen enkel moment een Hoogwaardige verbinding te noemen. Met de tijdelijke afsluiting van de hoornbrug is de HTM zelfs gestopt met de omleiding over dit traject omdat ze volledig kwamen te staan met de tram in het verkeer en zo heel veel vertraging opliepen. Dus wil je hier een tram dan zal het (doorgaand) autoverkeer er uit moeten. |
145 | Geestbrugweg, tegenover nr. 47 | Groenvoorziening | Let op de oude grote kastanjeboom die hier staat en de wortels/worteldruk. |
151 | Kruising Geestbrugweg / Haagweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg | Voorkom dat de Geestbrugweg elke dag dezelfde druk moet ervaren als de afslag van de ikea bij pasen en pinksteren. Hier wonen ook gewoon mensen. Leuk dat dit mensen in de file er maar 10 last van hebben. Wij hebben die file de hele dat voor de deur. Door keuzes te maken en af te dwingen kunnen de mensen die echt nog gebruik moeten maken van de auto dit gewoon doen. Maar staan ze niet ingeparkeer in hun een parkvak terwijl niemand je er tussen laat. |
152 | Kruising Geestbrugweg / Haagweg | Nieuwe_tramlijn,Openbare_weg,Fietspad,Voetpad | Zorg voor oversteekbaarheid voor voetgangers en fietsers. Nu sta je al vaak meerdere minuten te wachten totdat je een keer mag oversteken en met het sluiten van het tunneltje wordt dit alleen nog maar meer. Het gevolg is dat mensen door rood gaan lopen en fietsers schuin over het kruispunt gaan oversteken omdat de opstelplekken volledig vol zijn. En met de vele extra trams en overige verkeer gaat dit alleen nog maar erger worden. |
153 | Geestbrugweg, ter hoogte van Da Costalaan | Openbare_weg,Groenvoorziening | Voeg halfverharding en meer groen toe waardoor de straat meer wordt dan een versteend rioolputje waar alles naar toe geduwd kan worden. |
157 | Geestbrugweg, ter hoogte van Koninginnelaan | Anders | Parkeerdruk is heel hoog. Dus aantal parkeerplekken die verdwijnen graag elders in de wijk oplossen (al zal daar geen plek voor zijn, want die is er niet). |
159 | Geestbrug | Fietspad | Er rijden zeer veel kinderen over de flessenhals als zij van en naar de scholen moeten in de omliggende wijken. Dus zorg voor vrijliggende fietspaden. Ook op de brug. |
160 | Haagweg | Openbare_weg | Hoeveel verkeer wat hier rijd had ook een andere route kunnen nemen (zoals de rotterdamsebaan) maar rijdt hier omdat ze denken dat deze sluiproute beter is. Je kan aan de drukte hier zien of er file op het prinsclausplein staat. |
162 | Geestbrug | Openbare_weg,Fietspad | Ik heb, ook namens anderen, enkele reacties gegeven over de vele kinderen die vanuit Rijswijk naar school gaan in Voorburg, zowel naar de Groenschool als naar Pius/de telescoop. Zowel op veilig fietsen, maar ook op halen/brengen met de auto, waardoor een knip op de brug extreem onwenselijk is. Ik zie wel veel zorg om kindeeen die naar PMD en in de Cromvliet naar school gaan, maar minstens zo veel gaan richting Voorburg en daar zien we niet van terug. Dus graag autoverbinding naar Voorburg open houden! |