Alternatieve wegindelingen
Op deze pagina vindt u informatie over Alternatieve wegindelingen.
Om de afbeelding beter te kunnen bekijken klik op de afbeelding. De afbeelding opent in een nieuw scherm. Daar kunt u de afbeelding eventueel downloaden.
Onderaan de pagina vindt u één of meerdere vragen. Vul uw reactie in en kies voor 'Opslaan'.
Op de afbeelding hierboven ziet u de alternatieve ideeën voor de indeling van de weg. Deze zijn in de vorige participatieronde door bewoners aangedragen:
-
Aan één kant geen parkeerplaatsen meer, zodat er meer ruimte komt.
-
Een fietspad direct naast de weg in plaats van een vrij liggend fietspad.
-
Een weg die is ingericht voor een maximumsnelheid van 30 km per uur.
De versie met 30 km/u heeft dezelfde afmetingen als het huidige ontwerp voor 50 km/u. Het verschil is dat er aan de zijkanten van de weg een speciale strook ligt (rabatstrook). Deze strook laat de weg smaller lijken, zodat automobilisten vanzelf langzamer gaan rijden.
In de tabellen op de afbeelding kunt u de voor- en nadelen van de verschillende wegindelingen teruglezen. Deze zijn onderverdeeld in 4 thema’s: mobiliteit, leefbaarheid, duurzaamheid en investeringskosten
Welk thema vindt u het belangrijkste om rekening mee te houden in het ontwerp?
Waarom vindt u dat?