Alternatieve wegindelingen

Op deze pagina vindt u informatie over Alternatieve wegindelingen.

Om de afbeelding beter te kunnen bekijken klik op de afbeelding. De afbeelding opent in een nieuw scherm. Daar kunt u de afbeelding eventueel downloaden.

Onderaan de pagina vindt u één of meerdere vragen. Vul uw reactie in en kies voor 'Opslaan'. 

Op de afbeelding hierboven ziet u de alternatieve ideeën voor de indeling van de weg. Deze zijn in de vorige participatieronde door bewoners aangedragen:

  • Aan één kant geen parkeerplaatsen meer, zodat er meer ruimte komt.

  • Een fietspad direct naast de weg in plaats van een vrij liggend fietspad.

  • Een weg die is ingericht voor een maximumsnelheid van 30 km per uur.

De versie met 30 km/u heeft dezelfde afmetingen als het huidige ontwerp voor 50 km/u. Het verschil is dat er aan de zijkanten van de weg een speciale strook ligt (rabatstrook). Deze strook laat de weg smaller lijken, zodat automobilisten vanzelf langzamer gaan rijden.

In de tabellen op de afbeelding kunt u de voor- en nadelen van de verschillende wegindelingen teruglezen. Deze zijn onderverdeeld in 4 thema’s: mobiliteit, leefbaarheid, duurzaamheid en investeringskosten

Niet alle verplichte velden zijn ingevuld.

Bedankt voor uw bijdrage

Bedankt voor uw bijdrage. Indien u nog meer feedback heeft kunt u nog een antwoord indienen.

U kunt niet langer op deze vraag reageren.

Een of meerdere vragen zijn ongeldig. Herstel uw invoer en probeer opnieuw.

Een vragenlijst.

Niet alle verplichte velden zijn ingevuld.

Bedankt voor uw bijdrage

Bedankt voor uw bijdrage. Indien u nog meer feedback heeft kunt u nog een antwoord indienen.

U kunt niet langer op deze vraag reageren.

Een of meerdere vragen zijn ongeldig. Herstel uw invoer en probeer opnieuw.

Een vragenlijst.